Szkoła przyszłości
Tytuł projektu
Projekt pt.: „Szkoła Przyszłości - zwiększenie kompetencji kluczowych uczniów powiatu chojnickiego” realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego, OŚ PRIORYTETOWA III: Edukacja, Działanie 3.2 Edukacja ogólna, Poddziałanie 3.2.1 Jakość edukacji ogólnej.
Opis projektu
Projekt objął wsparciem 8 szkół ponadgimnazjalnych znajdujących się na obszarze powiatu chojnickiego, które prowadzą kształcenie ogólne. Realizacja projektu bezpośredniio przyczyniła się do podniesienia kompetencji kluczowych w grupie 1600 uczniów, m.in. poprez udział w: zajęciach pozalekcyjnych prowadzonych metodą nauczania projektowego, kołach zainteresowań, wyjazdach edukacyjnych i konkursach wiedzy. Projekt miał także za zadanie podniesienie kompetencji zawodowych u 117 nauczycieli w zakresie wspierania rozwoju uczniów, poprzez udział w kursach i studiach podyplomowych.
Cel projektu
Głównym celem projektu było poprawienie jakości edukacji w zakresie rozwoju kompetencji kluczowych, niezbędnych na rynku pracy. Cel ten osiągnięty został poprzez realizację podstawy programowej w sposób ciekawy, inspirujący i interdyscyplinarny w formie dodatkowych zajęć.
Zajęcia pozalekcyjne
Atrakcyjne zajęcia pozalekcyjne i laboratoria:
- matematyka,
- biologia,
- chemia,
- fizyka,
- geografia,
- j.angielski,
- j.niemiecki,
- warsztaty dziennikarskie,
- techniki szybkiego uczenia się,
- robotyka i programowanie na bazie pracowni,
- uzyskanie certyfikatu ECDL,
- zajęcia z technologii informacyjno-komunikacyjnych (ICT),
- klub gry Cash Flow,
- Odyseja Umysłu,
- poradnictwo zawodowe (grupowe i indywidualne).
Sposób realizacji zajęć
Zajęcia dodatkowe realizowane były:
- Bezpłatnie (czyli zajęcia rozwijające przeznaczone dla uczniów, za które ani rodzic i ani uczeń nie poniósł żadnych kosztów),
- W sposób ciekawy i inspirujący, wykorzystujący innowacyjne metody nauczania i aktywizowania uczniów poprzez najnowsze osiągnięcia informatyczne – przyswajanie wiedzy odbywało się z wykorzystaniem specjalnie zaprojektowanego oprogramowania wykorzystywanego przez uczniów podczas zajęć, podczas zajęć wykorzystywane były tablety, z których każdy uczeń korzystał podczas zajęć,
- W małych grupach (max. 12 uczniów), co pozwalało na dostosowanie tempa nauki do indywidualnych możliwości ucznia. Podczas zajęć uczeń mający trudności w zrozumieniu treści przekazywanych podczas lekcji mógł nadrobić braki, a uczniowie uzdolnieni poszerzali wiedzę z wybranych przez siebie przedmiotów,
- Po lekcjach uczniów i dostosowane są do czasu wolnego ucznia,
- Na terenie szkoły i prowadzone przez wykwalifikowaną kadrę nauczycieli znających wymagania maturalne i na co dzień pracujący z uczniami,
- Wszyscy uczniowie byli objęci również doradztwem zawodowym zarówno indywidualnym jak i grupowym, dzięki czemu zwiększali swoje szanse na zatrudnienie na rynku pracy. Na zajęciach uczniowie tworzyli indywidualny plan edukacyjno – zawodowy, poznali swoje uzdolnienia i mocne strony, które umożliwiły im odnalezienie się na rynku pracy.
Liderem Projektu jest Powiat Chojnicki.
Okres realizacji: 01.09.2016 - 31.10.2018
Wartość dofinansowania: 5 505 245,94 zł